Seneca

"Ha az íjász elvéti a célt, magában keresi a hibát. Ha nem találsz célba, az sosem a cél hibája. Jobb célt akarsz? - Legyél jobb Te magad!" (G. Arland)
"Ha nem tudod, melyik kikötőbe vitorlázol, egyik szél sem kedvező." (Seneca)
"Világosan meghatározott célok hiányában mindennapi triviális dolgokat kezdünk furcsa hűséggel elvégezni, míg végül a rabszolgájukká válunk." (R. Heinlein)
"Változtasd meg a világot! Kezdd magaddal!" (Máni)


2013. július 20., szombat

MITŐL PROFI EGY COACHING?


> Attól-e, ha tartjuk a kereteket?
     - milyen keretekről beszélhetünk?
     - a keretek megfeleltethetők-e az irányzatoknak/módszereknek/technikáknak?
     - vagy a keretek csak a Klienssel történt megállapodás/szerződés kereteit jelentik?
> Vagy attól, ha nem tartjuk?
     - eltérhetünk-e egyáltalán a keretektől (amelyeket magunk szabtunk)?
     - eltérhetünk-e a coaching elején kitűzött céltól (amely a keret kiemelt pontja)?
     - kell-e követnünk a Megbízó elvárásait - mert ez is (lehet) a keret része?
> Avagy a coaching nem is a keretről szól, hanem valami másról vagy másról is?
> Profi-e a coaching, ha én profi vagyok?
> És én mitől vagyok profi?
MITŐL PROFI EGY COACHING?

Szerintem "egyszerűen" a rugalmasságtól.
Profi coaching? - RUGALMASSÁG.
Ez az én válaszom.

1. Kíváncsi vagyok, mi a Tied, kedves Blogolvasó, akár Coach, akár Coachee, akár határ- vagy egyéb területről érkezett hozzászóló vagy. BESZÉLGESSÜNK!
2. Az a tervem, hogy ezen a Blogon lassan kifejtem, mit is értek RUGALMASSÁG alatt, és miért írtam idézőjelben az "egyszerűen" szót.

Kedves Olvasó, üdvözöllek a PROFICOACHING blogon!
(Legegyszerűbben úgy tudsz megjegyzést írni, ha itt, szinte EZ ALATT a megjegyzés szóra kattintasz.)

3 megjegyzés:

  1. Messziről jöttem, így azt mondhatok, amit akarok... A kitűzött cél mint a(RUGALMAS)keret kiemelt pontja - nekem ebbe nyelvi és mérnöki megközelítéssel beletörött az agyam. Dödöm.
    De érdeklődve várom a kifejtést.
    Üdv. a bloggernek!
    EVA

    VálaszTörlés
  2. Dömdödöm! Ez az! "nyelvi és mérnöki megközelítés" - helyben vagyunk! És mi a hely? Hát Bábel!
    Milyen magasra emelkedjünk, hogy az emelkedés ne mindjárt a torony dőléséhez vezessen (ld. még itt Daidalosz és Ikarosz dolgát)!
    Mint a kócsingban: mértékkel, alázattal, de határozottan. Nem sokat markolni, a kevesebb néha több, stb. Amkit viszont lehet, azt elérni. Hogyan lehet ezt az arányt megtalálni? Hát: RUGALMASAN! :-) De erről majd később... Éva, köszi a megjegyzést! Üdv!

    VálaszTörlés
  3. A rugalmasság szót, ebben az esetben én szívesen kiegészíteném a kreativitással és az ismételhetőséggel, illetve azzal, hogy tudom mikor, mit és miért csinálok a coaching során. Ettől lesz valami professzionális!

    VálaszTörlés