Seneca

"Ha az íjász elvéti a célt, magában keresi a hibát. Ha nem találsz célba, az sosem a cél hibája. Jobb célt akarsz? - Legyél jobb Te magad!" (G. Arland)
"Ha nem tudod, melyik kikötőbe vitorlázol, egyik szél sem kedvező." (Seneca)
"Világosan meghatározott célok hiányában mindennapi triviális dolgokat kezdünk furcsa hűséggel elvégezni, míg végül a rabszolgájukká válunk." (R. Heinlein)
"Változtasd meg a világot! Kezdd magaddal!" (Máni)


2013. október 22., kedd

A visszajelzés fontosságáról

Nehéz a bloggerek élete!
Jól éreztem én azt még az elején, idén július 23-án, kedden - mikor azt írtam, "... innentől hagyok mindenféle tematika-központúságot, és azt írom, ami kikívánkozik belőlem. Nem azért írok, hogy bárki hozzászóljon, hanem csak a magam örömére..." -, hogy a legnehezebb az egészben a visszajelzés hiánya!
A számláló mutatja, hogy a legutóbbi bejegyzés óta, néhány nap alatt vagy 100-an látogatták meg a blogomat, és a MEET ©-videót is 40-en legalábbis elindították, HURRÁ!!! - arról azonban mit sem tudok, hogy Ti, kedves Látogatóim mégis mit gondoltok!
Mi a véleményetek? Mi tetszik nektek és mi nem? Mi van túlsúlyban: az elismerés vagy a csalódás (miután az érdeklődés, a kíváncsiság szükségszerűen megvolt)?
Van-e a szótlanság mögött várakozás? Miről olvasnátok szívesen? Stb.
Milyen kérdéseitek merültek, merülnek föl? (És mit válaszoltok magatoknak ezekre a kérdésekre?)
Van-e haszna annak, amit írok?
De hát szinte semmi.
Ebből az következik, hogy július 23-i írásom önvédelmi volt! Éreztem én, hogy így lesz. Hüm, hüm.

De nem azért vagyok én profi coach, hogy aztán át ne fordítsam mindezt máris egy szervezeti/kapcsolati párhuzamra, íme!

Fotó: Vály Sándor ("Petőfi Grassinában 09", 2005)
1. válasz: külső támogatás - már csak ennyiből is látszik, milyen fontos a visszajelzés! Vezetők! Adjatok visszajelzést szegény beosztott-bloggereiteknek, máskülönben egyre homályosabb tükörben látják önmagukat, és ott a veszély, hogy egészen elbizonytalanodnak, jó-e, amit csinálnak.
Ha pedig elbizonytalanodtak, akkor rögtön veszítenek is a motivációjukból, s ha már veszítettek belőle, máris nem fognak olyan szépen és hatékonyan dolgozni, meg jól sem érzik magukat, úgyhogy rövid úton létrehoztuk a motiváció és lojalitás tönkretételének ördögi körét.

Visszatérve hozzám: várhatom-e én, hogy nekem visszajelezzen bárki is? Világos, hogy nem. Persze örülhetek, ha egy-egy visszajelzést mégis kapok, itt van pl. ez:

Jó, nem? (Köszi, A.!)
Szóval: ... kérhetek visszajelzést, de el akkor sem várhatom.
 Akkor mi lesz a motivációmmal, honnan újulok meg?

2. válasz: belső támogatás - hogy honnan újuljunk meg, ha kívülről már nem lehetséges? Hát belülről! Pontosan ez a MEET © lényege! Belülről Megújuló Emberi Erőforrások!


És mivel meg vagyok győződve a MEET © működéséről, használom és alkalmazom, kis módosítással vissza is térek a kezdethez, csakhogy már nem önvédelemből!:


- azt írom, ami kikívánkozik belőlem.
- nem azért írok, hogy valaki hozzászóljon, visszajelezzen, hanem azért, mert ezt az egészet jónak, előnyösnek, hasznosnak és gyümölcsözőnek látom, tapasztalom! - azaz belső meggyőződésből.
Ez az én motivációm!

Azért, persze, minden visszajelzés fontos, hasznos és, izé, jól is esik...
Ez az igazság.
(Legegyszerűbben úgy tudsz megjegyzést írni, ha itt, szinte EZ ALATT a megjegyzés szóra kattintasz.
Személyes, csak a számomra látható üzenetet, visszajelzést a lap alján található űrlap segítéségével küldhetsz.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése